tel. 81 827-20-08 wew. 104
Naczelnik wydziału
kpt. inż. Hubert GOZDUR
Starszy inspektor sztabowy
asp. mgr Sławomir MALINOWSKI
e-mail: pz@strazopolelubelskie.pl
Dyżurny Operacyjny
st. kpt. mgr inż. Artur ABRAMOWICZ
Starszy dyżurny stanowiska kierowania
mł. kpt. mgr,inż. poż. Stanisław KAMELA
asp. Rafał CISŁAK
mł. asp. Tomasz TYLUŚ
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Opolu Lubelskim:
tel. 81 827-20-08 wewn. 124
tel. 81 827-20-98
e-mail: psk_opolelubelskie@straz.lublin.pl
- Wydział operacyjno – rozpoznawczy realizuje zadania w zakresie spraw:
1) operacyjnych,
2) kontrolno – rozpoznawczych,
3) łączności,
4) informatyki,
5) bezpieczeństwa i higieny pracy,
6) szkoleniowych.
2. Do zadań Wydziału operacyjno – rozpoznawczego należy w szczególności:
W zakresie spraw operacyjnych:
- analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie Komendy do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych,
- dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami na obszarze powiatu,
- przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jrg,
- koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi
w działania ratownicze na obszarze powiatu, - przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb,
- analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo – gaśniczych i innych jednostek ksrg oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie,
- zapewnienie funkcjonowania SKKP, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia
w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa, - sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń,
- planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania,
- przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych,
- nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksrg, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie,
- przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych,
- organizowanie współpracy z innymi podmiotami powiatu w zakresie prowadzenia działań ratowniczych,
- przygotowanie pododdziałów do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich,
- koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksrg,
- prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksrg na obszarze działania,
- bieżące informowanie rzecznika prasowego komendanta powiatowego o szczególnych zdarzeniach w powiecie i postępie akcji ratowniczych,
- opracowanie planów ratowniczych na terenie powiatów i ich bieżąca aktualizacja,
- współdziałanie z komendantami gminnymi ochrony przeciwpożarowej,
- wprowadzanie podwyższonej gotowości operacyjnej w Komendzie w sytuacji zwiększonego prawdopodobieństwa katastrofy naturalnej lub awarii technicznej, których skutki mogą zagrozić życiu i zdrowiu dużej liczby osób, mieniu
w wielkich rozmiarach albo środowisku na znacznych obszarach, oraz w przypadku wystąpienia i utrzymania się wzmożonego zagrożenia pożarowego, - realizacja zadań wynikających z obsługi Centrum Zarządzania Kryzysowego,
W zakresie spraw kontrolno – rozpoznawczych:
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno – rozpoznawczych,
- analizowanie stanu bezpieczeństwa powiatu w zakresie zadań realizowanych przez Państwową Straż Pożarną,
- współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń,
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu,
- opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,
- opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń,
- analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się,
- opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych,
- rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej we współpracy z jrg,
- przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych,
- przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
- wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska,
- wdrażanie w działalności kontrolno – rozpoznawczej nowych wymagań zawartych
w znowelizowanych przepisach techniczno-budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej
oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego, - nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z Komendą we współpracy z naczelnikiem wydziału operacyjnego,
- nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania Komendy,
- opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym,
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno – promocyjnej Komendy oraz współpraca z nieetatowym rzecznikiem prasowym.
W zakresie łączności:
- analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb Komendy, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksrg oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione,
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności,
- analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania Komendy,
- prowadzenie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksrg na obszarze działania Komendy,
- planowanie i wdrażanie w jednostkach ksrg na obszarze działania Komendy nowoczesnych technik łączności,
W zakresie informatyki:
- wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksrg oraz wykorzystywanych w działalności Komendy,
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych,
- planowanie i wdrażanie w jednostkach ksrg nowoczesnych technik informatycznych,
- sporządzanie analiz i informacji z zakresu informatyki,
- wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych,
- systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych
w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej Komendy, - realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych,
- utrzymywanie w sprawności istniejących w Komendzie systemów teleinformatycznych,
- nadzór nad stroną internetową Komendy, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną,
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy, - przedstawianie komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności
w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń
w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników, - uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta, komisji bezpieczeństwa
i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym
i wypadkom przy pracy,
W zakresie spraw szkoleniowych:
- planowanie, organizowanie szkoleń na potrzeby Komendy i ksrg na obszarze powiatu.
- inicjowanie i prowadzenie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksrg na obszarze powiatu: prowadzenie szkolenia kwalifikacyjnego funkcyjnych i doskonalenia specjalistycznego członków ochotniczych straży pożarnych
w zakresie ratownictwa, - realizowanie zadań z zakresu : organizacji ratownictwa medycznego w ramach ksrg na terenie powiatu oraz zadań koordynatora medycznego,
tel. 81 827-20-08 wew. 107
Dowódca jednostki ratowniczo-gaśniczej
kpt. mgr inż. Bartłomiej MYSZAK
Zastępca dowódcy jednostki ratowniczo-gaśniczej
st. kpt. mgr Rafał DOBRACZYŃSKI
- Jednostka ratowniczo – gaśnicza realizuje zadania w zakresie spraw:
1) ratowniczych,
2) szkoleniowych,
2. Do zakresu działania Jednostki ratowniczo – gaśniczej należy w szczególności:
W zakresie spraw ratowniczych:
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń,
- wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby,
- dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych,
- wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz
w ramach odwodów operacyjnych, - przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych
na przydzielonym obszarze chronionym, - współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania
w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń, - rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania,
w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach, - utrzymywanie gotowości do prowadzenia działań ratowniczych,
- prowadzenie rozpoznania w zakresie niezbędnym do podjęcia działań ratowniczych na obszarze powiatu,
- udział w aktualizacji:
- a) stanu gotowości operacyjnej,
- b) procedur ratowniczych,
- c) dokumentacji operacyjnej,
- wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu ochrony dróg oddechowych,
W zakresie spraw szkoleniowych:
- planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby Komendy,
- organizowanie i prowadzenie szkoleń na druhów ochotniczych straży pożarnych z terenu powiatu opolskiego,
- prowadzenie doskonalenia zawodowego,
- organizowanie zajęć wychowania fizycznego.
- prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków KP PSP,
tel. 81 827-20-08 wew. 109
Kierownik sekcji
st. asp. Grzegorz PYSKA
Starszy specjalista
mgr inż. Joanna WICHA
- Sekcja ds. kwatermistrzowsko – technicznych realizuje zadania w zakresie spraw:
- kwatermistrzowskich,
- technicznych,
- ochrony informacji niejawnych,
- obronnych,
2. Do zadań Sekcji ds. kwatermistrzowsko – technicznych należy w szczególności:
W zakresie spraw kwatermistrzowskich:
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych,
w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego, - prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów Komendy,
- wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu informatycznego,
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków
z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł, - przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia na zakup: mediów, dóbr materialnych
i niematerialnych, - zakup dóbr materialnych i niematerialnych,
- zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych Komendy.
W zakresie spraw technicznych:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji Komendy,
a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, - planowanie potrzeb materiałowo technicznych,
- realizowanie zakupów sprzętu, paliwa, materiałów i urządzeń niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Komendy, dostaw i robót budowlanych ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty ksrg na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych,
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania w gotowości operacyjno – technicznej pojazdów i sprzętu silnikowego we współpracy z dowódcą jrg,
- wykonywanie okresowych badań sprzętu pożarniczego, specjalistycznego
i warsztatowego, - wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu łączności,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu Komendy, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg, naczelników wydziałów i kierowników sekcji,
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku,
- likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku,
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji Komendy,
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów, ustalenie z wydziałem operacyjnym priorytetów w tym zakresie,
- dokonywanie bieżących zakupów części i materiałów wykorzystywanych w ramach prowadzonych napraw, z zachowaniem procedur wynikających z ustawy
o zamówieniach publicznych i innych przepisów prawnych, - prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, łodzi, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych,
- obsługa transportowa komórek organizacyjnych Komendy,
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami i smarami,
- prowadzenie magazynów: mundurowego, sprzętu i części zamiennych, pozostałych środków trwałych na magazynie, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ewidencji
i konserwacji sprzętu obrony cywilnej, - nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne Komendy dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym,
a w szczególności rozliczania zużycia paliw i olejów, - wykonywanie i organizowanie napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego i innych urządzeń technicznych, a także instalacji elektrycznej i prac remontowych w komórkach organizacyjnych Komendy,
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów pożarniczych i sprzętu silnikowego,
- przygotowanie opisów przedmiotu zamówienia na zakup: mediów, dóbr materialnych
i niematerialnych, - zakup dóbr materialnych i niematerialnych,
- nadzorowanie prac związanych z konserwacją i naprawą sprzętu łączności, anten
i masztów antenowych,
W zakresie ochrony informacji niejawnych:
- pełnienie funkcji kierownika kancelarii ochrony informacji niejawnych,
- wykonywanie zadań kancelarii do ochrony informacji niejawnych w szczególności:
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów;
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
- egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz komendzie miejskiej;
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
- wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.
W zakresie spraw obronnych:
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w Komendzie,
- koordynowanie realizacji zadań obronnych,
tel. 81 827-20-08 wew. 115
Stażysta
str. mgr Anna KUREK
Sekretarka
Sekretariat
tel. 81 827-20-08 wewn. 103
- Sekcja ds. organizacyjno – kadrowych realizuje zadania w zakresie spraw:
1) organizacyjnych,
2) kadrowych,
3) archiwizacji,
4) organizacji pomocy prawnej,
5) rzecznika prasowego,
2. Do zadań Sekcji ds. organizacyjno – kadrowych należy w szczególności:
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
w Komendzie, - przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi
w Komendzie, - realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego,
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy,
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego,
- opracowywanie i ewidencjonowanie decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego,
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w Komendzie,
- zapewnienie obsługi strażaków i pracowników cywilnych Komendy w zakresie spraw socjalno – bytowych,
- prowadzenie archiwum Komendy i spraw związanych z archiwizacją,
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania PSP,
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów,
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy,
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
i wniosków dla Komendy, - ewidencjonowanie pieczęci i stempli w Komendzie,
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego,
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów
i rencistów Komendy, - sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej strażaków
i pracowników cywilnych Komendy, - realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy,
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych, ewidencjonowanie i kierowanie na szkolenia strażaków i pracowników cywilnych,
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy,
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno – promocyjnej komendy przez nieetatowego rzecznika prasowego.
tel. 81 827-20-08 wew. 105
Główny księgowy
sekc. mgr Justyna ADAMCZYK
- Do zadań Samodzielnego stanowiska pracy ds. finansów należy w szczególności:
- planowanie budżetu Komendy,
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową,
- prowadzenie rachunkowości Komendy zgodnie z obowiązującymi przepisami
i zasadami, - sporządzanie list płac z wynagrodzeń, równoważników, świadczeń należnych
dla pracowników cywilnych i strażaków komendy powiatowej oraz ich rozliczanie, - prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi
zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Komendy, - zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Komendę,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności,
- dokonanie wstępnej kontroli:
– zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
– kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych
i finansowych,
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Komendy,
- prowadzenie kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych),
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem i rozliczaniem inwentaryzacji majątku Komendy,
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych, pozabudżetowych oraz funduszu wsparcia.
tel. 530 100 341
st. kpt. mgr Rafał DOBRACZYŃSKI
Po godz. 15:30 i w dni wolne od pracy informacji udzielają Dyżurni Stanowiska Kierowania KP PSP w Opolu Lubelskim:
Tel.: 81 827 20 98, 81 827 20 08 wew. 124